اعلام نتایج اولیه آزمون ورودی اختصاصی دکتری سال ۱۴۰۰ دانشگاه معارف اسلامی

ضمن عرض سلام و تبریک به داوطلبانی که در مرحلۀ اول آزمون ورودی اختصاصی دکتری سال ۱۴۰۰ (آزمون کتبی) دانشگاه معارف اسلامی (برگزار شده در تاریخ ۲۳ مهر ۱۴۰۰) قبول شده‌اند، به اطلاع می‌رساند:
اسامی اعلام شده، چند برابر ظرفیت دانشگاه می‌باشد که پس از انجام مصاحبه علمی و در صورت کسب حد نصاب، در رشته‌های مدرسی معارف قرآن و حدیث، تاریخ و فرهنگ و تمدن اسلامی، اخلاق اسلامی حداکثر از ۳ نفر و در رشته‌های انقلاب اسلامی و مبانی نظری اسلام حداکثر از ۲ نفر در هر رشته (بر اساس مجوز وزارت علوم) به‌عنوان پذیرفته‌شده نهایی برای ثبت‌نام در دورۀ دکتری (روزانه) دعوت به‌عمل خواهد آمد. لازم به ذکر است سهمیه هیأت علمی (در صورت وجود و کسب حد نصاب علمی) مازاد بر ظرفیت ذکر شده محاسبه می‌شود. بر این اساس لازم است:
۱. داوطلبان پذیرفته‌شده (در مرحله اول)، در سامانه گزینش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ثبت‌نام نمایند. چگونگی آن متعاقباً از طریق پیامک به داوطلبان اعلام می‌گردد.
۲. کلیه قبول‌شدگان مرحله اول، مدارک مورد نیاز به شرح ذیل را در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه ۲۸، ۲۹ و ۳۰ آذر ۱۴۰۰ فقط در ساعات اداری، به آدرس ذیل، به صورت حضوری تحویل کارشناسان گروه‌ها نمایند:

ـ جناب آقای منصفی (تلفن: ۳۲۱۱۰۵۶۲ ـ ۰۲۵) رشته‌های معارف قرآن و حدیث، اخلاق اسلامی.
ـ جناب آقای موحدکیا (تلفن: ۳۲۱۱۰۶۱۶ ـ ۰۲۵) رشته‌های مبانی نظری اسلام، انقلاب اسلامی.
ـ جناب آقای هاشم زاده (تلفن: ۳۲۱۱۰۲۹۱ ـ ۰۲۵) رشته تاریخ و فرهنگ و تمدن اسلامی.

تبصره ۱: داوطلبانی که ساکن شهر قم نیستند جهت تحویل مدارک، پس از تماس با کارشناس مربوطه، می‌توانند مدارک لازم را با پست‌پیشتاز ارسال نمایند، به‌صورتی که حداکثر تا تاریخ ۳۰ آذر ۱۴۰۰ به‌دست کارشناسان گروه‌ها برسد؛ بعد از این تاریخ، مدرکی پذیرفته نخواهد شد و امکان مصاحبه نیز وجود نخواهد داشت.
تبصره ۲: داوطلبانی که برای تحویل مدارک در تاریخ‌های ذکر شده با مشکل مواجه هستند برای هماهنگی‌های لازم جهت تحویل مدارک، با کارشناسان مربوطه تماس حاصل نمایند.

 

آدرس دانشگاه: قم، ابتدای بلوار جمهوری اسلامی، بین کوچه ۴ و ۶، پلاک ۷۲، دانشگاه معارف اسلامی.
تلفن: ۳۲۱۱۰۱ ـ ۰۲۵ و ۳۲۱۱۰۲۰۰ ـ ۰۲۵       کدپستی: ۳۷۱۶۶۸۶۵۶۶

 

توجه: انجام مصاحبه دکتری، منوط به ارائه کامل مدارک می‌باشد و در صورت عدم مراجعه داوطلب (یا ارسال پستی) در تاریخ‌های ذکر شده برای تحویل مدارک، به هیچ عنوان امکان مصاحبه وجود ندارد و داوطلب حذف خواهد شد و هیچگونه اعتراضی وارد نخواهد بود.

 

مدارک لازم برای انجام مصاحبه دکتری
۱. پرینت رسید پرداخت هزینه مصاحبه به مبلغ ۱.۵۰۰.۰۰۰ (یک میلیون و پانصد هزار) ریال قابل پرداخت از طریق سامانه یکپارچه پرداخت وجوه خدمات سایت دانشگاه معارف اسلامی.
تذکر مهم: در صورتی که داوطلب مدارک لازم برای انجام مصاحبه را نداشته باشد، علاوه بر اینکه مصاحبه انجام نخواهد گرفت، وجه پرداختی نیز به هیچ وجه مسترد نمی‌گردد.
۲. تکمیل فرم اطلاعات فردی و سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (دریافت فایل: PDF ـ Word)
۳. تکمیل فرم رزومه (دریافت فایل: PDF ـ Word)

ـ داوطلب می‌بایست مستندات ذکر شده در فرم سوابق و رزومه را در روز مصاحبه به همراه خود بیاورد.

۴. ارائه کپی یکی از مدارک تحصیلی زیر (یک نسخه):

ـ مدرک سطح سه حوزوی.
ـ مدرک کارشناسی‌ارشد مدرسی معارف اسلامی.
ـ مدرک کارشناسی‌ارشد مرتبط به انضمام مدرک اتمام کفایتین (اتمام پایه ده کتبی).
ـ حکم کارگزینی اعضای هیئت علمی گروه‌های معارف اسلامی (رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی) مورد تأیید وزارت علوم و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به انضمام مدرک کارشناسی‌ارشد.
ـ مدرک خبرگان بدون مدرک (مورد تأیید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها).

توجه: داوطلبانی که مقطع کارشناسی‌ارشد یا سطح سه حوزه را هنوز به اتمام نرسانده‌اند می‌بایست از معاونت آموزشی دانشگاه خود یا حوزه علمیه، مدرکی دال بر دریافت مدرک خود تا تاریخ ۱ بهمن ۱۴۰۰ ارائه نمایند؛ در غیر اینصورت امکان مصاحبه برایشان وجود نخواهد داشت.

۵. کپی از تمام صفحات شناسنامه (یک نسخه).
۶. کپی کارت ملی (یک نسخه).
۷. یک قطعه عکس ۴*۳ تمام‌رخ و جدید (پشت‌نویسی شده).
۸. کپی کارت پایان‌خدمت یا مدرکی که وضعیت نظام وظیفه را مشخص نماید (مخصوص برادران) (یک نسخه).
۹. داوطلبانی که که سن‌شان بیشتر از ۴۰ سال می‌باشد: ارائه نامه رسمی از دانشگاه‌های محل تدریس مبنی بر تدریس در دو ترم گذشته در گروه‌های معارف اسلامی به همراه تصویر مجوز تدریس سه ساله، مورد تأیید معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها.
۱۰. اصل مدرک تأییدشده برای استفاده از سهمیه رزمندگان و همسر و فرزند رزمندگان (در صورت عدم ارائه، سهمیه لحاظ نخواهد شد).
۱۱. حکم کارگزینی (مخصوص داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه هیئت علمی) (یک نسخه).
۱۲. ریزنمرات کارشناسی‌ارشد (یک نسخه).

تذکر ۱: در صورتی که در دوره کارشناسی‌ارشد دروسی را نگذرانده‌اید و مدرک مذکور فقط بر اساس کار پژوهشی اخذ گردیده است موضوع ارسال ریزنمرات این دوره منتفی است.
تذکر ۲: در صورتی که تهیه و ارسال ریزنمرات به‌دلیل برخی تعهدات نظیر استفاده از آموزش رایگان امکان‌پذیر نیست این موضوع را طی نامه‌ای متذکر شوید.

۱۳. کپی مدرک سطح ۲ (کارشناسی) (یک نسخه).
۱۴. ارزشیابی دائم یا موقت مدرک تحصیلی اخذ شده از کشورهای خارجی که توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری تأییدشده باشد. (مخصوص فارغ‌التحصیلان ایرانی که در خارج از کشور تحصیل کرده‌اند).

 

مصاحبه علمی برای قبول‌شدگان مرحله اول کلیه رشته ها در بازه زمانی ۹ تا ۱۵ دی ۱۴۰۰ انجام خواهد گرفت.
تاریخ و ساعت دقیق مصاحبه هر داوطلب، متعاقباً از طریق همین سایت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

ـ حضور داوطلب در ساعات تعیین‌شده (که متعاقباً اعلام خواهد شد) برای مصاحبه الزامی است و این زمان غیرقابل تغییر است و عدم حضور به منزله غیبت و انصراف تلقی می‌شود.
ـ برای برنامه‌ریزی برای زمانبندی مصاحبه‌ها، داوطلبانی که قصد شرکت در مصاحبه را دارند علاوه بر تحویل مدارک در وقت مقرر، حداکثر تا تاریخ ۳۰ آذر ۱۴۰۰ پیامک با متن ذیل را حتماً به شماره ۳۰۰۰۱۰۱۱۶۶ ارسال نمایند:
a + نام و نام‌خانوادگی + رشته + مقطع
نکته: حرف a حتماً در ابتدای متن پیامک آورده شود.

 

نکات و توصیه های مهم:
۱. حضور داوطلب در ساعات تعیین‌شده (که متعاقباً از طریق همین سایت اعلام خواهد شد) برای مصاحبه الزامی است و این زمان غیرقابل تغییر است و عدم حضور داوطلب به منزله غیبت و انصراف تلقی می‌شود.
۲. هر کدام از فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی (کتاب، مقاله، تدریس، مدرک زبان، شرکت در کنفرانس‌های علمی، گواهینامه‌های علمی و…)، اجرایی، تبلیغی و فرهنگی داوطلبان و همچنین نمره پایان‌نامه و معدل دوره کارشناسی‌ارشد، دارای امتیاز مربوط به خود در مصاحبه است و تنها در صورتی این امتیازات محاسبه می‌شود که فرد، در روز مصاحبه، مدارک مورد نظر را به‌صورت کاملاً مستند ارائه کند؛ صرف نوشتن در فرم سوابق و رزومه و یا اعلام شفاهی و موکول کردن ارائه مدارک به روزهای بعد از مصاحبه، امتیازی را برای داوطلب به همراه نخواهد داشت و هیچ اعتراضی در این موضوع وارد نخواهد بود.
۳. کلیه داوطلبان می‌بایست یک نسخه از پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد یا سطح ۳ را برای روز مصاحبه همراه خود بیاورند.
۴. به دلیل اینکه هماهنگی با داوطلب برای مصاحبه علمی، توسط شماره تلفن‌های موجود در فرم ثبت‌نام اولیه خواهد بود، تغییرات احتمالی شماره تلفن‌ها را به کارشناسان مربوطه اطلاع دهید.
۵. امتیاز آزمون کتبی ۵۰ درصد، امتیاز سوابق آموزشی و پژوهشی ۲۰ درصد و امتیاز مصاحبه تخصصی ۳۰ درصد می‌باشد.
۶. مصاحبه، تخصصی و علمی بوده و در حیطه رشته و گرایش مربوطه و در حد کلیه کتب مرجع و اصلی می‌باشد و محدود به منبع خاصی نیست.
۷. پذیرفته‌شدگان نهایی برای ارائه اصل مدارک تحصیلی خود (کارشناسی‌ارشد، سطح ۳، خبرگان بدون مدرک) حداکثر تا ۱ بهمن ۱۴۰۰ فرصت خواهند داشت.
۸. پذیرفته‌شدگان نهایی، به طور رایگان در مقطع دکتری تحصیل خواهند کرد و ورودی بهمن ۱۴۰۰ خواهند بود.
۹. آن‌‌دسته از معرفی‌‌شدگان برای مصاحبه که متقاضی استفاده از سهمیه مربی هستند، موظف به ارائه گواهی معتبر در این خصوص می‌‌باشند. لازم به توضیح است مطابق ضوابط مربوط، منحصراً مربیان آموزشی رسمی (آزمایشی یا قطعی) تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی، مجاز به استفاده از سهمیه «مربی» در آزمون ورودی اختصاصی دکتری سال ۱۴۰۰ دانشگاه معارف اسلامی می‌‌باشند؛ لازم به تأکید است مربیان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی می‌بایست واجد شرایط اعلام شده توسط وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور باشند، در غیر اینصورت امکان پذیرش آنها وجود نخواهد داشت.

تبصره ۱: مربیان دانشگاه آزاد اسلامی تنها با معرفی‌نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیأت‌ علمی این دانشگاه امکان بهره‌مندی از این سهمیه را دارا می‌‌باشند.
تبصره ۲: داوطلب مربی در صورتی می‌تواند ادامه تحصیل دهد که دانشگاه محل خدمت او موافقت کند.
تبصره ۳: داوطلبان پذیرفته‌شده با استفاده از سهمیه مربی (مازاد بر ظرفیت) در تمام دوره‌های روزانه و غیرروزانه (نوبت‌دوم و…) ملزم به پرداخت شهریه هستند و پرداخت این شهریه در صورت نیاز دانشگاه محل خدمت به تخصص آنها با رعایت آیین‌نامه‌های داخلی و امکان انجام تعهدات بعد از دانش‌آموختگی حداکثر به مدت چهار و نیم سال بر اساس مصوبه هیأت امنا بر عهده دانشگاه محل خدمت و در غیر اینصورت بر عهده خود مربی است.
تبصره ۴: طبق قوانین وزارت علوم، تنها مربیان رسمی آزمایشی یا رسمی قطعی گروه‌های معارف اسلامی در دانشگاه‌ها حق شرکت در آزمون ورودی اختصاصی دکتری دانشگاه معارف اسلامی در سال ۱۴۰۰ را داشته‌اند و مربیان پیمانی (که طلبه نیستند و سایر شرایط ذکر شده برای شرکت در آزمون را ندارند) اجازه شرکت در این آزمون را نداشتند و در صورت شرکت و قبولی حذف خواهند شد و هیچگونه اعتراضی وارد نخواهد بود.
تبصره ۵: داوطلبانی که با سهمیه مربی (هیئت علمی) در این دانشگاه پذیرفته شوند (مطابق با قوانین وزارت علوم) می‌بایست عضو گروه معارف اسلامی دانشگاه خود باشند و حداکثر تا ۱ بهمن ۱۴۰۰ حکم رسمی آزمایشی یا رسمی قطعی خود را از دانشگاه دریافت کرده باشند؛ در غیر اینصورت حذف خواهند شد و هیچگونه اعتراضی وارد نخواهد بود.

۱۰. کلیه داوطلبانی که مرحله آزمون کتبی و مصاحبه تخصصی را با موفقیت به اتمام برسانند و در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی دانشگاه معارف اسلامی قرار گیرند، توجه داشته باشند که پذیرش آنها به‌صورت مشروط و منوط به تأیید صلاحیت آنها توسط گزینش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، خواهد بود.

 

مشاهده اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله اول آزمون اختصاصی دکتری ۱۴۰۰ دانشگاه معارف اسلامی

 

مشاهده کارنامه آزمون کتبی

 

سامانه یکپارچه پرداخت وجوه خدمات سایت دانشگاه معارف اسلامی

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

با این شرایط موافق هستید.